Gamification in onderwijs 1

Current Status
Not Enrolled
Price
Gesloten (handmatig toevoegen gebruikers, woocommerce)
Get Started
This course is currently closed
Niveau

Beginner

Mediaprofiel

Verzamelaar

Computational Thinking

Digitale geletterdheid

In deze module gaan we aan de slag met het “verspellen” van onderwijs.
Waarom zijn spelvormen als didactische werkvorm zo effectief? Welke kenmerken heeft een aantrekkelijk en didactisch verantwoord spel?

We gaan je aan het werk zetten met het herontwerpen van (bord)spellen en we geven een aantal suggesties voor online tools die je daarvoor kunt gebruiken.

Deze module gaat niet over het maken van een echte digitale game, je gaat niet programmeren, maar je gaat aan de slag met suggesties en eenvoudige online oplossingen. We helpen je zoveel mogelijk met stappenplannen, maar een beetje nieuwsgierigheid en lef zijn wel nodig.

Badge gamification 1

5 Points
  • Je hebt kennis genomen van theorie over gamification
  • Je kent de stappen om een spel te (her)ontwerpen
  • Je hebt digitale tools gebruikt om te (her)ontwerpen
  • Bewijs: Je hebt een eindproduct gedeeld